Trendy , Projekty

HBO Polska przełamuje biurowe schematy

Połączenie prostych form i naturalnych materiałów z nowoczesnymi rozwiązaniami biurowymi. Komfortowe przestrzenie do pracy wspierane przez najnowsze technologie pozwalające na realizację codziennych zadań firmy. Dyskretny,
intrygujący branding i przestrzenie budujące domową atmosferę. Nowe biuro HBO zachwyca aranżacją, designem i funkcjonalnością, docenionymi także przez jury konkursów Prime Property Awars 2018 i CIJ Awards Poland 2018. Wyjątkowy projekt powstał w Warszawie dzięki współpracy firm The Design, Spaceplan i Bene.

 Nowa siedziba HBO zlokalizowana została w warszawskim biurowcu Ethos przy Placu Trzech Krzyży. Na przestrzeni około 1000 m2 powstało biuro, stanowiące unikalne połączenie komfortu, funkcjonalności i celów reprezentacyjnych. Każdy element projektu został dokładnie przemyślany – od lokalizacji zapewniającej wygodny dojazd, przez komfortowe wnętrze z pięknym tarasem pozwalającym na relaks w otoczeniu zieleni aż po oryginalną i elastyczną aranżację wnętrza, idealnie wpisującą się w potrzeby młodego i dynamicznego zespołu. Oczekiwania inwestora były od początku jasno sprecyzowane: w nowym biurze pracownicy mają czuć się jak w domu, a design i wyposażenie powinny sprzyjać kreatywności oraz efektywności pracy – mówi architekt Dominik Dzierzbiński z pracowni projektowej The Design, odpowiedzialnej za projekt nowego biura HBO. Trafiliśmy na siebie idealnym momencie. Jako architekci byliśmy znudzeni oglądaniem sztampowych i przewidywalnych biur, a Klient nie chciał sterylnego, jednokolorowego wnętrza, wyłożonego wykładziną i ozdobionego motywacyjnymi, korporacyjnymi hasłami. To biuro od początku miało być jedyne w swoim rodzaju. Miało być tak zaprojektowane, żeby pasowało tylko do tej przestrzeni w tym biurowcu i tylko dla HBO Polska.

Aby stworzyć wnętrze jedyne w swoim rodzaju już na etapie pierwszych założeń zerwano z rozwiązaniami typowymi dla większości biur – podziałem na tradycyjne przestrzenie do pracy i sale do spotkań, wydzielaniem przestrzeni za pomocą stałych ścian czy ekspozycji materiałów korporacyjnych. Dla nadania wnętrzu przyjaznego i ciepłego charakteru w miejsce tradycyjnych wykładzin zastosowano drewniane olejowane podłogi, zamiast rolet czy żaluzji okna przysłaniają zasłony, a całość podzielona jest stylizowanymi loftowymi ścianami szklanymi. Elementy te zostały zestawione z nowoczesnymi meblami, oświetleniem oraz sufitami akustycznymi. Egzaminem dla kreatywności architektów była także specyficzna budowa piętra, na którym znajduje się biuro HBO. Duża część przestrzeni zamknięta jest od góry i doświetlona jedynie świetlikiem dachowym. We wnętrzu pojawiła się więc antresola z industrialnymi schodami, która zamieniła nieużytkową dotąd przestrzeń w multifunkcjonalną i wygodną strefę relaksu. Przestrzeń nowego biura ma przede wszystkim dbać o zadowolenie pracowników i gości HBO. Dlatego ważną częścią projektu jest taras o powierzchni 270 mkw z zielonym ogrodem, który pozwala odpocząć i podziwiać panoramę prawobrzeżnej Warszawy. Do dyspozycji pracowników jest także biblioteka, kuchnia z barem wyposażonym w kawę i owoce czy miejsca do relaksu. A co z brandingiem charakterystycznym dla przestrzeni biurowych pełniących także funkcje reprezentacyjne? W przypadku biura HBO jest on subtelny i wysmakowany. Harmonojny projekt wnętrza powstał w kontraście do bogactwa wrażeń i bodźców jakie dostarcza barwny i głośny świat seriali oraz związanych z nimi gadżetów, plakatów i zwiastunów – tłumaczy Dominik Dzierzbiński. W przestrzeń biura wkomponowano subtelne detale nawiązujące do serialowych superprodukcji HBO - stylizowane dekle podłogowe z serialu Gra o Tron czy kolorowy neon z Rodziny Soprano, zdobiący ceglaną ścianę nad barem. Identyfikacja z brandem może wydawać się oszczędna, ale jest wyrazista i idealnie dopełnia przestrzeń.

Pomimo wszystkich kreatywnych, nowatorskich rozwiązań projektując nowe biuro studio The Design nie mogło zapomnieć, że przestrzeń ma służyć przede wszystkim do pracy. A w przypadku HBO Polska jest to wręcz przestrzeń do zadań specjalnych. Organizacja pracy w firmie wymaga bowiem, żeby było to miejsce wielozadaniowe - z jednej strony umożliwiające pracę indywidualną, ale przede wszystkim wspomagające pracę zespołową. Na etapie tworzenia rozwiązań funkcjonalnych zastosowano więc popularny układ openspace, którego otwartą przestrzeń przełamano różnego rodzaju miejscami do pracy cichej. I tak pracownicy HBO obok tradycyjnych biurek mają do dyspozycji zamknięte budki telefoniczne, półotwarte strefy spotkań, gabinety oraz przestronny taras na dachu budynku.

 HBO organizuje także dużo spotkań i konferencji, dlatego ważnym elementem układu funkcjonalnego biura są trzy sale konferencyjne, które dzięki połączeniu ściankami mobilnymi umożliwiają organizację zarówno kilku małych spotkań jednocześnie, jak i dużych uroczystości czy pokazów filmowych. Ze względu na zróżnicowane funkcje, sale zostały wyposażone w zintegrowany system multimedialny z zaawansowaną izolacją akustyczną, umożliwiającą jednoczesne prowadzenie spotkań i pokazów w sąsiadujących ze sobą pomieszczeniach. Dopełnieniem wyposażenia sal jest innowacyjny, zaprojektowany specjalnie dla HBO Polska system modułowych stołów konferencyjnych, który pozwala na ich dowolną konfigurację – ograniczeniem jest jedynie wyobraźnia i bieżące potrzeby pracowników. Zastosowane rozwiązania architektoniczne oraz wysokie oczekiwania jakościowe inwestora wymagały doświadczonych i zaprawionych w niestandardowych projektach partnerów. Prace wykonawcze w nowym biurze HBO zostały powierzone firmie Spaceplan. Butikowa formuła agencji, która pozawala jej być zawsze blisko klienta i 10letnie doświadczenie w realizacjach projektów biurowych sprawiają, że nawet najśmielsza wizja architektoniczna przez zespół Spaceplan jest realizowana sprawnie i efektownie. Mimo, że bardzo wiele elementów projektu było robione na wymiar, w kwestii mebli biurowych i miękkich inwestor postawił na rozwiązania seryjne. Ze względu na szeroką ofertę i wysoką jakość produktów wybór padł na firmę Bene, pochodzącego z Austrii lidera nowoczesnych systemów biurowych.

 W ramach przestrzeni roboczych pracownicy HBO mają do dyspozycji m.in. biurka Delta z kontenerami CT, przedzielone panelami akustycznymi Curve zapewniającymi prywatność i wyciszenie miejsca pracy oraz bardzo komfortowe, regulowane fotele Riya zaprojektowane przez londyńskie studio PearsonLloyd. W części konferencyjnej biura wykorzystane zostały także efektowne meble miękkie Bene – klasyczne fotele Wing
i krzesła Bay Chair oraz modułowe szafy z serii K2. Projekt był przemyślany w każdym detalu nie tylko pod względem funkcjonalnym, ale też wizualnym. Ten aspekt podkreśla Katarzyna Jasińska, Dyrektor Zarządzająca polskiego oddziału Bene. Obok nowoczesnych rozwiązań ułatwiających pracę – miejsc pracy indywidualnej, ogólnodostępnych pokojów do rozmów czy spotkań, większość mebli powstało na indywidualne zamówienie klienta. Dzięki temu nie tylko idealnie wpisują się w potrzeby zespołu, ale też umożliwiają stworzenie spójnej aranżacji wnętrza. I od razu dodaje, że w projekcie nowego biuro HBO nie było miejsca na kompromisy – dla inwestora równie ważna była funkcjonalność wyposażenia, jak i jego jakość. W całym biurze zastosowaliśmy najwyższej jakości materiały wykończeniowe tworzące wizualną całość. Tapicerki mają spójną kolorystykę, te same materiały zostały zastosowane w różnych strefach, braliśmy pod uwagę nie tylko ich wygląd, ale też komfort użytkowania. To kolejny element, który nadaje wnętrzom domowy, przyjazny klimat i jednocześnie reprezentacyjny charakter. Mimo dużej ilości sprzętu w salach konferencyjnych - systemów dźwięku 5.1. kamer, odtwarzaczy, rzutników, ekranów, dekoderów czy systemów video konferencji, wszystkie kable czy połączenia zostały sprytnie ukryte. Jak podkreśla Agnieszka Chołuj, CEO firmy Spaceplan to co rzuca się w oczy, to przede wszystkim spójność wszystkich elementów wyposażenia. Na zamówienie wytwarzane były nawet takie wizualne detale, jak osłony lamp ewakuacyjnych czy deflektory do tryskaczy. Fabrycznie nowe detale pomalowano zaś na kolory pasujące do wystroju – wyjaśnia Agnieszka Chołuj. Z punktu widzenia firmy zajmującej się fit-outem jednym z większych wyzwań multifunkcyjnego biura HBO Polska było zachowanie odpowiedniej akustyki. Biorąc pod uwagę profil działalności firmy na całej przestrzeni zastosowaliśmy wiele niekonwencjonalnych i innowacyjnych rozwiązań, takich jak wielowarstwowe zasłony, dywany czy podwójnie szklone ściany o podwyższonych parametrach akustycznych. Dzięki temu pomiędzy pokojami pracy mogą znajdować się studio produkcji zwiastunów filmowych oraz pokój nagrań, w którym nagrywany jest głos polskich lektorów do filmów. W sąsiadujących salach konferencyjnych można zaś jednocześnie odtwarzać film, prowadzić spotkanie i telekonferencję – dodaje CEO firmy Spaceplan.

 Efekt prawie dziesięciu miesięcy przygotowań w pełni odzwierciedla założenia twórców i oczekiwania HBO Polska. Dzięki ścisłej współpracy The Design, Spaceplan i Bene powstało nowoczesne, komfortowe biuro wyróżniające się na tle innych tego typu inwestycji w Polsce i Europie. Innowacyjność i nieszablonowość projektu nie umknęła także uwadze branżowych ekspertów. Nowe biuro HBO Polska nagrodzone zostało dwoma prestiżowymi nagrodami branżowymi – tytułem realizacji biurowej roku w konkursie Prime Property Prize 2018 oraz tytułem fit-out roku w plebiscycie CIJ Awards 2018.


O Bene

Bene GmbH jest austriackim liderem i jednym z głównych europejskich graczy na rynku innowacyjnych koncepcji biurowych. Firma pochodzi z Austrii, główna siedziba i zakład produkcyjny Bene zlokalizowane są w Waidhofen. Dzięki zaawansowanym technologiom wspierającym produkcję i wysokim standardom dotyczącym jakości, Bene posiada jedno z najnowocześniejszych przedsiębiorstw wytwarzających meble biurowe w Europie. Wysokiej jakości produkty Bene, powstałe w oparciu o 226 lat tradycji i doświadczenia, dostępne są w 40 krajach świata. Polski oddział z pod nazwą Bene Warszawa Sp. z o.o. istnieje od 1997 roku. Spółka ma swoją siedzibę w Warszawie.

Jako dostawca kompleksowych rozwiązań do aranżacji biura, Bene rozwija własne portfolio produktów, uzupełniając je asortymentem wiodących marek. Filozofia Bene określa biuro jako jedną z przestrzeni życiowych i podkreśla, że istnieje wyraźny związek między wyposażeniem biura, środowiskiem pracy i kulturą firmy, a jej sukcesem. Każdego dnia Bene dąży do przełożenia tej filozofii na rzeczywistość. Dzięki takiemu podejściu produkty biurowe marki Bene cechują się ergonomią, wysoką jakością i innowacyjnym designem, które zmieniają jakość i efektywność codziennej pracy.